с
המטרה העיקרית והחשובה ביותר של עסק היא להשאיר את הלקוחות מרוצים, למטב את חווית הלקוח ולהוביל את המתרחש במקום למקסום המכירות והפעילות העסקית. ואולם רבים לא יודעים עד כמה חווית הלקוח הסופית מושפעת מאוד מעיצוב הפנים של העסק, ושיש להתחשב בכך כבר בשלבים העיצוביים המוקדמים. כיצד עושים זאת? בעזרת מעצב פנים מומלץ ומנוסה. קררו אדריכלות ועיצוב פנים, מתמחים בעיצוב בתי עסק ומשרדים המשרתים את העובדים והלקוחות בצורה הרמונית, פונקציונאלית ואסתטית.
הפעם הראשונה בה הלקוח מבקר בבית העסק, בין אם זהו משרד עורכי דין, מסעדת יוקרה, מכון כושר או משרדי הייטק, קובעת רבות. המבט הראשון של הלקוח קובע את הרושם אותו הוא יקבל על העסק, על העובדים ועל התנהלות המקום.
לכן, חשוב למתג את המקום בהתאם לאווירה, לסגנון ולרוח המותג, כאשר מיתוג העסק יכול להתבסס בעזרת העיצוב בכמה דרכים. ראשית, לאחר היכרות של מעצב פנים מומלץ עם בית העסק, נקבע מהם הדגשים אותם חשוב להבליט בעיני הלקוחות, ולאחר מכן נדאג להכניס אלמנטים עיצוביים המשדרים את אשר נבחר.
בעזרת צבעים, תאורה, טקסטורות ועוד נתאים את המשרד או בית העסק למסר שלו, נדאג לנוחות הלקוחות ונמתג את הממקום. למשל, משרד עורכי דין נוכל לעצב בגווני עץ, אפור, לבן ושחור, זאת כדי ליצור מראה מכובד, רשמי ומקצועי ונשתמש בתאורה בולטת.
עבור מסעדות יוקרתיות, בהן חשוב שהלקוחות ירגישו אווירה אלגנטית ומרשימה בה יוכל ליהנות מכל רגע תוך כדי נינוחות מקסימלית, נשתמש בריהוט ותאורה מתאימים. נציב כיסאות נוחים ומפנקים עטופים בד נעים, נדאג לבחור תאורה נעימה לעין בעלת אפקט מחמיא למנות המוגשות - זאת כדי להדגיש את האיכות והאסתטיות, נשתמש בצבעים התואמים את לוגו העסק ועוד.
היבט נוסף של עיצוב חללים מסחריים הינו בתכנון החלל עצמו, המבנה, הקירות, מיקום המשרדים וכן הלאה. עיצוב ותכנון החלל הינם בעלי השפעה על תנועת העובדים והלקוחות בחלל, הזרימה ונוחות השהייה במקום. לכן, חשוב לחשוב על הפרטים הקטנים ביותר כאשר ניגשים לבחירת מיקום כל איזור בעסק, זאת תוך ליווי צמוד של מעצב פנים מומלץ, מנוסה ומקצועי.