עיצוב חללים מסחריים

עיצוב חללים מסחריים


חלל מסחרי, כשמו כן הוא – נועד למטרה מסחרית כלשהי, בין אם מדובר בחנות ובין אם מדובר בקומת משרדים או במשרדים עצמם. לא נוכל ללמד אתכם את כל התורה על רגל אחת, אולם בשורות הבאות ננסה להעניק לכם כמה עקרונות מרכזיים לעיצוב חללים מסחריים. 


עיצוב חללים מסחריים: הדילמה 


השאיפה שעומדת כמעט בבסיס כל עיצוב היא כמובן: לגרום לאדם הנמצא בו להרגיש נוח. חלל שלא נוח בו, גורם באופן אוטומטי לרצון מוסבר או בלתי מוסבר לצאת ממנו, מה שלא ישרת חללים מסחריים וביתיים כאחד. עם זאת, חללים מסחריים צריכים לממלא צורך נוסף ובמידה רבה, גם מנוגד: הם צריכים לגרום ללקוח או לאורח לנוע, או לכל הפחות, צריכים לעודד תנועה. 
מדוע, ובכן יש בעניין הזה גם פסיכולוגיה מסוימת, שכן תנועה פיזית הרבה פעמים גוררת מחשבה אחריה ופעולות נוספות, לרבות פעולות מסחריות. תהיתם למשל, מדוע בקניונים אין יותר מדי ספסלים? מדוע הקניונים מעוצבים באופן כזה שלא תוכלו לראות בו בזמן את כל החנויות בבת אחת? וכד'. 


דרכים שונות לפתירת הדילמה


•    עיצוב נוח אבל לא יותר מדי נוח – ניתן למקם בחלל ספות למשל, אבל לא ספות שיעודדו את הלקוחותקולגות וכד', להתרווח יתר על המידה. 
•    עצבו את החללים המרכזיים כמזמינים מעט יותר מהחללים שאינם מרכזיים – כשאנו אומרים חללים מרכזיים, אנו מתכוונים לחללים שיעודדו פעולה מסחרית כלשהי. זה יכול להיות משרד שנראה יותר נוח מאשר המבואה, זה יכול להתבטא בעיצוב חנויות מזמין, ועוד. 
•    בכל זאת, עיצוב חללים מסחריים אפקטיבי הוא כזה שקודם כל מעודד את האנשים להיכנס – זכרו את המשפט הזה ותנו לו ללוות אתכם. 
•    הקפידו על הפרטים הקטנים – כמו תאורה, עמדות קפהמים, שולחנות אם צריך וכד'. בנוסף, חשוב להקפיד על הניקיון של המקום, הריח הטוב והאסתטיקה הכללית. 
טיפ אחרון: התאימו את העיצוב לרושם שתרצו עבור החלל 
לכל חלל מסחרי יש רושם מתאים, ובמידה ותצליחו לקלוע לרושם הזה בד"כ תצליחו למשוך יותר לקוחות. זה כבר עניין שעליו תצטרכו להיוועץ עם מומחים, שכן התאמת העיצוב לרושם הוא לא פחות מאומנות. אגב, כדי להתרשם מכמה דוגמאות מעולות לעניין הזה, תוכלו להיכנס לתיק העבודות של חברת קררו אדריכלות ועיצוב פנים, המתמחה בין היתר בעיצוב חללים מסחריים. 
 

עיצוב חללים מסחריים