с
המשרד בימינו נושא בתפקידים כה רבים ומגוונים, ולכן עיצוב פנים למשרדים צריך לקחת בחשבון אינספור שיקולים ואיזונים על מנת להגיע לתוצאה האופטימלית. בשוק של עובדים, שבו העובדים מראיינים מעסיקים ומחליפים תפקידים בקצב מטאורי, כבר מזמן ברור שפונקציונאליות, נוחות ופרגון לעובדים שנמצאים בחלל לאורך שעות רבות במהלך היום שלהם, הם פרמטרים מרכזיים בעיצוב החלל. בנוסף, המשרד מהווה חלון ראווה ללקוחות וללקוחות הפוטנציאליים. צוות קררו אדריכלות ועיצוב פנים עם כל ההסברים.
היום כאמור כבר מתגלה, שהעובדים הם אחד המשאבים החשובים אם לא החשוב ביותר בארגון. לכן כשמדובר על פרגון לעובדים, חשוב ליצור חללי עבודה נעימים, מזמינים שמאפשרים לסוג העבודה המתקיים בהם לפרוח בצורה אופטימלית. יתכן שחללים מסוימים יעוצבו כך שיאפשרו יצירתיות מקסימלית, אחרים באופן שיעודדו מיקוד או חשיבה ביקורתית. כמובן שחללים נעימים לארוחות, מטבח מאובזר, מכונות שתייה מפנקות וכן הלאה הם עוד דוגמאות למחשבה על העובדים. בנוסף חשוב להשקיע בריהוט ארגונומי נוח השומר על הגב ועל נוחות העבודה.
לקוחות פוטנציאליים שמגיעים למשרדי החברה, מתרשמים מהמשרד כמקום שמבטא את ערכי המותג. כמובן שבעבודת המיתוג מושקעים זמן, מחשבה ומשאבים רבים, ולכן ישנה חשיבות ענקית לבטא את כל הערכים האלו גם בעיצוב המשרדי.
לשם הדוגמה, כמובן שעיצוב של משרד רואי חשבון גדול, סטרטאפ צעיר או סוכנות דיגיטל מובילה, ייראו אחרת לחלוטין זה מזה כתוצאה מההבדל המקצועי והמיתוגי. חשוב להבין שמרגע שעובד פוטנציאלי מגיע לראיון, לקוח פוטנציאלי לפרזנטציה וכדומה, כל פרט בחלל והחלל השלם כמכלול מייצגים בפניו את אופי הארגון.
האם הכורסא שעליה ישב והמתין הייתה נוחה ומפנקת, האם מכונת הקפה איכותית, האם הסגנון הכללי צעיר ודינמי או יוקרתי ומעונב, ובמשרדים כמו במסעדות – האם חדר השירותים מטופח ונעים כמו כל החלל השלם. הפרטים הקטנים הללו שחוברים יחד ליצירה אחת, יוצרים את הרושם והאווירה שמשפיעה על כל מבקר חדש, וגם על העובדים הותיקים. לכן בתהליך עיצוב פנים למשרדים, כה חשוב לבצע אפיון נכון ולאחר מכן לעצב את החלל באופן שישרת מיטבית את הארגון.