עיצוב חנויות: מעסק קטן ומדשדש למותג מצליח

 

רבים מקרב בעלי העסקים כיום עדיין מאמינים שמוצר איכותי מהווה את המרכיב המרכזי בנוסחת הפלא להצלחת בית העסק, בעוד שאחרים סבורים שעיצוב חנויות יכול להסתכם בלוגו מפואר בחזית, משחקי תאורה, טיח יוקרתי וקירות בגוונים צביעת דקורטיביים.

המומחים מבית קררו לאדריכלות ועיצוב פנים, מציינים שמדובר בטעויות רווחות, ועל מנת להפוך כיום מעסק קטן ומדשדש למותג מצליח לא דיי במוצר איכותי, ריהוט דקורטיבי וכמה נגיעות צבע.

 

עיצוב חנויות מהווה תת קטגוריה בתחום עיצוב הפנים, ולפיכך עושה שימוש באלמנטים זהים לאלו הנהוגים בעיצוב הפנים, אך להבדיל מהעיצוב במגזר הפרטי, העיצוב המסחרי מכוון אל יעדים שונים בתכלית, כשמטרת העל היא למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים לבית העסק ולהוביל אותם לרכישת מוצרים.

 

מטרת העל: להפוך לקוחות אקראיים ללקוחות נאמנים וקבועים


בחברת קררו אדריכלות מסבירים שבין אם הדבר נוגע לעיצוב חנויות תכשיטים, חנויות אופנה, משרד עורכי דין, מסעדה או פאב שכונתי, מטרתו של העיצוב המסחרי איננה מסתכמת במשיכת הלקוחות הפוטנציאליים לתוך בית העסק, אלא עושה, בין היתר, שימוש במגוון טכניקות שונות, מתוך כוונה לספק להם חוויה נעימה במהלך הרכישה.

 

חוויה זו אמורה להיצרב בתודעתם כמתגמלת מאוד, ובכך לגרום לאותם הלקוחות לרצות לשוב אל המקום עוד פעמים רבות, או במילים אחרות, להפוך אותם מלקוחות אקראיים ללקוחות נאמנים וקבועים. למעשה, ידע, ניסיון ושימוש נכון בטכניקות מתחום העיצוב, כל אלו מהווים כלי עזר חשובים שתומכים בפעולות המכירה, תוך הכוונה ישירה וממוקדת אל החיישנים, החושים, הרגשות ותת המודע של הלקוחות.

 

שילוב עם אלמנטים מתחומי הפסיכולוגיה והשיווק העסקי


בחברת קררו מדגישים שכפי שהחושים האנושיים מסוגלים לקלוט תחושות נעימות, הם מסוגלים באותה המידה גם לזהות צרימות מסוגים שונים, שמתורגמות באופן מיידי לתחושות מעיקות ושליליות של אי נוחות ו\או חוסר שביעות רצון, מה שעלול למנוע מהלקוח מלבצע את הרכישה. עיצוב חנויות נכון ואפקטיבי מצריך דיוק ממוקד בהעברת המסרים, תוך שילוב של אלמנטים מעולם עיצוב הפנים יחד עם אלמנטים מתחומים נוספים, בהם הפסיכולוגיה והשיווק העסקי.

 

בחברת קררו מוסיפים שישנן מספר גישות שיווקיות שונות, שחלקן דוגלות בשימוש באלמנטים פסיכולוגיים לצורך הגדלת רף המכירות, בעוד אחרות עשויות לנקוט בדרכים אגרסיביות, כמו לדוגמה מסלולים מסועפים שנועדו לגרום ללקוחות להאריך את משך שהייתם בבית העסק. עם זאת, גישות שיווקיות אגרסיביות עלולות להוביל לאפקט הבומרנג, לפיכך מעצבי פנים למודי ניסיון יעדיפו להימנע משימוש בגישות מסוג זה. כך שמחפשים אדריכלים מומלצים, חשוב לשים לב שהגישה שלהם לא תהיה אגרסיבית מדי.

 

קררו אדריכלות ועיצוב פנים | עיצוב חנויות